Giảm UP TO 40% học phí IELTS tại IELTS Vietop

Đề thi TOEFL chuẩn là như thế nào?

Tương tự các chứng chỉ ngoại ngữ quốc tế khác, đề thi TOEFL cũng kiểm tra năng lực thành thạo ngoại ngữ của thí sinh đầy đủ 4 kỹ năng Reading, Listening, Speaking, Writing được phân bổ theo mức độ từ dễ đến khó. Hãy cùng Học IELTS tìm hiểu rõ hơn về đề thi TOEFL iBT mới nhất nhé!

1. Sơ lược về bài thi TOEFL 

TOEFL (Test Of English as a Foreign Language), là bài kiểm tra tiếng Anh tiêu chuẩn nhằm đánh giá khả năng thông thạo trong 4 kỹ năng: Listening, Reading, Speaking, Writing. Đây là bài kiểm tra năng lực tiếng Anh quốc tế của ETS (Viện khảo thí về giáo dục của Mỹ). IIG Việt Nam chính là đơn vị được ủy quyền tổ chức kỳ thi chính thức cho chứng chỉ này.

Hiện nay có tổng cộng 3 hình thức thi TOEFL khác nhau, nhưng bài thi TOEFL iBT luôn là hình thức được lựa chọn nhiều nhất. Với bài thi TOEFL iBT, thí sinh sẽ làm bài thi trên máy tính trong suốt 3 – 4 tiếng đồng hồ.

Cũng tương tự như TOEIC, điểm thi TOEFL sẽ được công bố sau đó khoảng 10 ngày và chứng chỉ có hiệu lực trong vòng 2 năm.

Sơ lược về bài thi TOEFL
Sơ lược về bài thi TOEFL

2. Cấu trúc của một đề thi TOEFL chuẩn

Đề thi TOEFL iBT bao gồm đầy đủ 4 kỹ năng, được phân bổ từ dễ đến khó và có cấu trúc như sau:

Phần thiThời gianSố câu hỏiNội dungThang điểm
Đọc60 – 80 phút36 – 56Hình thức thi gồm 3-4 đoạn văn với chủ đề bất kỳ, kèm theo đó là 12-14 câu hỏi trắc nghiệm.Mỗi đoạn văn có chủ đề đa dạng Một mẹo nhỏ là mọi thông tin để trả lời câu hỏi đều nằm trong đoạn văn đó.0 – 30
Nghe60 – 90 phút34 – 51Gồm 2 phần:Phần 1: 4-6 bài nói, độ dài 3-5 phút với 6 câu hỏi cho mỗi bài nghe.Phần 2: 2-3 đoạn hội thoại, mỗi đoạn hội thoại khoảng 3 phút với 5 câu hỏi cho mỗi đoạn.0 – 30
Giải lao10 phút
Nói20 phút62 câu hỏi đầu tiên: chủ đề về những trải nghiệm cá nhân.4 câu hỏi sau: giám khảo sẽ yêu cầu sử dụng các kỹ năng như nghe, đọc để trả lời câu hỏi.Lưu ý: Phần thi nói bạn sẽ nói vào mic và câu trả lời sẽ được ghi lại để giám khảo chấm điểm.0 – 30
Viết50 phút2Câu hỏi 1: Đọc một đoạn văn, nghe một bài giảng sau đó viết lại những gì bạn đọc và nghe được.Câu hỏi 2: Viết theo chủ đề cho trước.Lưu ý: Phần thi viết bắt buộc đánh máy nên bạn cần luyện kỹ năng này trước để hoàn thành bài viết nhanh và chính xác.0 – 30

2.1. Reading (Đọc)

Ở phần này của đề thi TOEFL, thí sinh sẽ phải đọc đoạn văn và trả lời những câu hỏi theo nội dung của đã cung cấp ở đoạn văn. Đối với hình thức thi trên máy tính, phần câu hỏi và bài đọc sẽ hiển thị song song trên màn hình máy tính, tạo thuận lợi cho thí sinh nhất có thể.

Đề thi TOEFL itp mới nhất
Đề thi TOEFL itp mới nhất

2.2. Listening (Nghe)

Trong suốt 40 – 60 phút cho phần Listening, thí sinh sẽ được nghe từ 5 – 7 bài hội thoại, mỗi đoạn hội thoại này sẽ kéo dài tầm khoảng 3 – 5 phút. Chủ đề của những đoạn hội thoại này thường mang tính học thuật bởi giáo sư, sinh viên, cố vấn học tập,… Hoặc là bài thi nghe mô phỏng những gì thường xảy ra trong lớp học, cũng như một số chủ đề có liên quan đến Đại học.

2.3. Speaking (Nói)

Ở phần này, thí sinh sẽ được thi Speaking trực tiếp với người khảo thí của IIG Việt Nam. Tất nhiên là mọi thí sinh đều có từ 15 – 30 giây chuẩn bị trước khi vào bài nói chính thức. Bạn sẽ được trang bị một microphone phục vụ cho công tác ghi âm và gửi về ETS đánh giá. Câu hỏi phần này được chia theo tỷ lệ 1:3 cho 2 hình thức chính:

  • Independent: Thí sinh trả lời 1 câu hỏi ngắn gọn về cuộc sống đời thường và bày tỏ ý kiến, quan điểm cá nhân của mình trong khoảng từ 45 – 60 giây. 
  • Integrated: Ở phần này gồm có 3 câu và thí sinh sẽ được nghe/nói hoặc đọc/nghe/nói, từ đó trả lời câu hỏi của giám khảo dựa trên nguồn thông tin bạn đã đọc/nghe. Để đạt được điểm tuyệt đối trong phần thi này, thí sinh nên kết hợp nhiều kỹ năng, biết cách sàng lọc, ghi nhớ thông tin, ưu tiên nghe và đọc trước những thông tin ngắn. Sau đó, khi trả lời, bạn cũng cần sắp xếp, kết hợp nhiều thông tin lại với nhau tạo nên một thể hoàn chỉnh.

2.4. Writing 

Phần thi Viết của đề thi TOEFL chia làm hai phần chính: 

  • Integrated – Viết kế hợp: Ở phần này, thí sinh đọc một đoạn văn ngắn dài khoảng 230 – 300 từ trong vòng 3 phút và lắng nghe một bài giảng dài 2 phút có cùng chủ đề với bài đọc. Sau khi đã hoàn tất phần nghe và đọc, bạn viết một đoạn văn ngắn tóm tắt những nội dung bạn vừa nghe được có liên quan đến bài đọc.
  • Independent – Viết đơn thuần: Ở phần này, thí sinh viết ra những quan điểm, suy nghĩ của bản thân về một chủ đề chung được đưa ra hoặc một chủ đề mình yêu thích. Sau khi đưa ra quan điểm chính, thí sinh cần cung cấp thêm các lập luận nhỏ cũng như các ví dụ cụ thể để làm rõ ý kiến đang được nhắc đến.
Phần thi Viết của đề thi TOEFL gồm Integrated và Independent
Phần thi Viết của đề thi TOEFL gồm Integrated và Independent

Xem thêm các bài viết liên quan:

3. Cơ cấu điểm của bài thi TOEFL như thế nào? 

Với bảng cấu trúc bài thi TOEFL iBT phía trên bạn cũng đã có thể thấy rõ thang điểm cho bài thi là từ 0 đến 120 chia đều cho 4 kỹ năng. Mỗi kỹ năng có thang điểm từ 0 đến 30. Tổng điểm của 4 phần thi là điểm số của bài thi. Trong đó:

SkillScore RangeLevel
Reading0 – 30High (22 – 30)Intermediate (15 – 21)Low (0 – 12)
Listening0 – 30High (22 – 30)Intermediate (15 – 21)Low (0 – 12)
Speaking0 – 30 score scaleGood (26 – 30)Fair (18 – 25)Limited (10 – 17)Weak (0 – 9)
Writing0 – 30 score scaleGood (24 – 30)Fair (17 – 24)Limited (1 – 16)
Total Score0 – 120

4. Những mẫu đề thi TOEFL phổ biến

Để có thể hiểu rõ nhất về đề thi TOEFL, bạn hãy thử làm các đề thi mẫu được Học IELTS giới thiệu dưới đây để hiểu cấu trúc và mức độ phân bổ dễ khó của từng phần.

4.1. Đề thi mẫu phần thi Đọc (Reading) 

Test 1

Question 1-8

With Robert Laurent and William Zorach, direct carving enters into the story of

modern sculpture in the United States. Direct carving ― in which the sculptors

themselves carve stone or wood with mallet and chisel ― must be recognized as

something more than just a technique. Implicit in it is an aesthetic principle as well:

that the medium has certain qualities of beauty and expressiveness with which

sculptors must bring their own aesthetic sensibilities into harmony. For example,

sometimes the shape or veining in a piece of stone or wood suggests, perhaps even

dictates, not only the ultimate form, but even the subject matter.

The technique of direct carving was a break with the nineteenth-century tradition in

which the making of a clay model was considered the creative act and the work was

then turned over to studio assistants to be cast in plaster or bronze or carved in marble.

Neoclassical sculptors seldom held a mallet or chisel in their own hands, readily

conceding that the assistants they employed were far better than they were at carving

the finished marble.

With the turn-of-the-century Crafts movement and the discovery of nontraditional

sources of inspiration, such as wooden African figures and masks, there arose a new

urge for hands-on, personal execution of art and an interaction with the medium. Even

as early as the 1880’s and 1890’s, nonconformist European artists were attempting

direct carving. By the second decade of the twentieth century, Americans ― Laurent

and Zorach most notably ― had adopted it as their primary means of working.

Born in France, Robert Laurent (1890-1970)was a prodigy who received his

education in the United States. In 1905 he was sent to Paris as an apprentice to an art

dealer, and in the years that followed he witnessed the birth of Cubism, discovered

primitive art and learned the techniques of woodcarving from a frame maker.

Back in New York City by 1910, Laurent began carving pieces such as The

Priestess, which reveals his fascination with African, pre-Columbian, and South

Pacific art. Taking a walnut plank, the sculptor carved the expressive, stylized design.

It is one of the earliest examples of direct carving in American sculpture. The plank’s

form dictated the rigidly frontal view and the low relief. Even its irregular shape must

have appealed to Laurent as a break with a long-standing tradition that required a

sculptor to work within a perfect rectangle or square.

 1. The word “medium”in line 5 could be used to refer to

 (A) stone or wood

 (B) mallet and chisel

 (C) technique

 (D) principle

 2. What is one of the fundamental principles of direct carving?

 (A) A sculptor must work with talented assistants.

 (B) The subject of a sculpture should be derived from classical stories.

 (C) The material is an important element in a sculpture.

 (D) Designing a sculpture is a more creative activity than carving it.

 3. The word “dictates” in line 8 is closest in meaning to

 (A) reads aloud (B) determines

 (C) includes (D) records

 4. How does direct carving differ from the nineteenth-century tradition of sculpture?

 (A) Sculptors are personally involved in the carving of a piece.

 (B) Sculptors find their inspiration in neoclassical sources.

 (C) Sculptors have replaced the mallet and chisel with other tools.

 (D) Sculptors receive more formal training.

 5. The word “witnessed” in line 23 is closest in meaning to

 (A) influenced

 (B) studied

 (C) validated

 (D) observed

 6. Where did Robert Laurent learn to carve?

 (A) New York

 (B) Africa

 (C) The South Pacific

 (D) Paris

 7. The phrase “a break with” in line 30 is closest in meaning to

 (A) a destruction of

 (B) a departure from

 (C) a collapse of

 (D) a solution to

 8. The piece titled The Priestess has all the following characteristics EXCEPT

 (A) The design is stylized.

 (B) It is made of marble.

 (C) The carving is not deep.

 (D) It depicts the front of a person.

4.2. Đề thi mẫu phần thi Viết (Writing) 

TOEFL Writing Task 2 – Independent Writing 

A company has announced that it wishes to build a large factory near your community. discuss the advantages and disadvantages of this new influence on your community. Do you support or oppose the factory? Explain your position.

Bài viết mẫu tham khảo: 

A factory near the neighborhood

Having a factory near where one lives brings with it both advantages and disadvantages. An obvious advantage is an increase in the number of available jobs, and many people in the community might find employment in the new factory. The factory would bring money into the community in other ways as well. It would have to pay some taxes to the local government, and workers might go shopping or eat at a restaurant in the area before or after their shifts.

However, the factory would bring some disadvantages, too. Depending on what kind of factory it is, it might pollute the environment and bring down property values. It would be sure to increase traffic in the area, causing congestion and making it unsafe for children to play outside. Finally, the neighborhood would become a noisy, busy place. For all these reasons, I would be opposed to the construction of a new factory near my community. While the employment opportunities would help the community, I believe it would be better for residents to commute to work and preserve the peace of our neighborhood. 

4.3. Đề thi mẫu phần thi Nói (Speaking) 

Phần thi Nói sẽ bao gồm các dạng câu hỏi sau đây: 

Agree/Disagree Style Questions (independent)

 “State whether you agree or disagree with the following statement. Then explain your reasons using specific details in your argument. Teachers should assign daily homework to students.”

Câu trả lời tham khảo

I agree with the idea of giving children homework daily.  I feel this way for two reasons. 

First of all, I think that it will help children to retain what they learn for a much longer period of time.  The only real way for kids to absorb a lesson is to actually go home and repeat it as much as they possibly can.  And in the long run this kind of thing will lead to a lot more academic success.

Secondly, I believe that homework can give children an opportunity to bond with their parents.  For example, I got a lot of daily homework when I was in elementary school. And I’d go home and do it with my mom and dad, and I’d ask them questions whenever I was having trouble. And in time we became really close.

Paired Choice Style Questions (Independent)

There are many different approaches to academic studies, and all of them have specific benefits. Do you prefer to study for tests in a group, or to study alone? Include details and examples to support your explanation.”

Câu trả lời tham khảo: 

I prefer studying for my tests all by myself.  I feel this way for two reasons.

First, I can focus entirely on what I need to learn.  When we study in a group everyone has different weak spots, and they all deserve to be touched on, even if some members of the group are really strong in those areas.  In contrast, when we work alone, we can focus entirely on our own weak spots and therefore get the best possible test score.

Secondly, I’m easily distracted which can have disastrous effects when I study in a group.  For instance, last year I was preparing for a midterm exam with a bunch of classmates, but we ended up chatting a lot about music and sports instead of studying.  And, therefore, my test score was quite bad.

Good Idea Style (Independent)

“Some companies have rules that forbid employees from using personal cell phones during working hours. Do you think this is a good idea? Why or why not? Use specific reasons and examples to support your answer.”

Câu trả lời tham khảo:

I think it’s a terrible idea to tell employees that they can’t use their phones during working hours. 

First of all, our personal phones are the only way for us to hear about emergencies affecting our loved ones.  And this is something we want to hear about as soon as humanly possible.  You know, if a worker feels nervous about being out of touch with his loved ones during the day, he might start looking around for a job that lets him use his phone and this would be really bad for business.

Secondly, I think personal phones can maybe improve our morale at work.  We can relieve your stress by making a quick phone call or looking at a social media post.  And if we feel happier, we’ll probably perform a lot better.

Ngoài ra, phần thi nói trong đề thi TOEFL còn bao gồm 3 dạng câu hỏi sau đây:

Campus Announcement (Integrated)

General to Specific (Integrated)

Academic Lecture (Integrated)

Học IELTS đã cung cấp cho bạn những thông tin chính xác và rõ ràng về cấu trúc đề thi TOEFL mới nhất. Và để có thể làm tốt bài thi bạn cần nắm rõ cấu trúc đề thi để từ đó làm căn cứ phân bổ thời gian sao cho hợp lý. Học IELTS chúc bạn học tập thật tốt, và nếu có bất kỳ câu hỏi nào liên quan đến việc học tiếng Anh thì hãy cho chúng mình biết ngày nhé!

Bình luận